راهنمای رنگ آمیزی خانه

 

اصول رنگ آمیزی خانه

آیا شما قصد دارید رنگ آمیزی خانه خود را تغییر دهید، ما می توانیم کمک کنیم. آگاه بودن از تکنیک های نقاشی ساختمان حرفه ای می تواند یک پروژه معمول را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند. هدف از انتشار اینن  مقاله ارائه کردن تکنیک های عملی است که شما برای نقاشی ساختمان یا رنگ آمیزی خانه بکار ببرید.

 

چرا خانه خود را رنگ آمیزی کنیم؟

اگر چه راه های بسیاری برای افزودن ارزش به یک خانه وجود دارد، نقاشی ساختمان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه هاست. نقاشی متفکرانه و اجرای خوب آن می تواند به شما کمک کند تا محیط خانه را با انرژیی مثبت و آرامش همراه سازید. حتی ممکن است در پرداخت هزینه های خانه صرفه جویی کنید. برای مثال شیوه رنگ آمیزی خانه و رنگی که انتخاب می کنید در مصرف برق، وسایل گرمایشی یا سرمایشی تاثیر گذار است.

رنگ آمیزی خانه به روش های رنگ بلکا، رنگ مولتی کالر نمونه ای از این مثال است. رنگ بلکا می تواند در گرم تر شدن محیط تاثیرگذار باشد. و برای خنک تر شدن دیوار ها بهتر است از رنگ مولتی کالر استفادهه  شود.

برای سفارش نقاشی ساختمان در تهران یا نقاشی ساختمان در کرج به سایت نقاشی پایتخت مراجعه کنید.

اگر شما از رنگی قابل اعتماد که به خوبی ساخته شده است استفاده می کنید، یک نمای زیبا و بدون هزینه بازسازی و نگهداری بیش از حد در انتهای کار خواهید داشت. رنگ آمیزی خانه یا نقاشی ساختمان می تواند ساده و یا پیچیده باشد؛ که به روش ها و تکنیک های آن بستگی دارد.

کنیتکس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟


کنیتکس در نقاشی ساختمان چیست ؟
ترکیبی است از مواد شیمیایی، پرلیت، میک، پنبه نسوز، مواد رنگی با ثبات با رزینهای سنتیک عجین می شود.

کنیتکس اکرولیک:
کنیتکس های اکرلیک روغنی در رنگ آمیزی خانه سوراخها و ترکهای موئی را پر کرده و نواقص ساختمان ها راا پنهان و خاصیت آب گریزی کامل دارد این محصول بر پایه آب(Water Base) و حلالهای مخصوص تولید گردیده و ازز آب به عنوان حلال رقیق کننده استفاده می گردد. کنیتکس های اکرلیک بعد از استفاده به روی سطوح مختلف آب خود را از دست داده و به فیلمی یک دست و بسیار مقاوم تبدیل می گردد. کنیتکس های اکرلیک روغنی دارای تمام مشخصات کنیتکس های روغنی می باشند.این محصول بر پایه رزیه های اکریلیک پایه آب بوده و در ساخت آن از پوشش دهنده های آلی و معدنی مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش و شرایط جوی معتدل استفاده شده است. این رنگ دارای پوشش عالی و خواص فیزیکی و مکانیکی بالا بوده و چسبندگی بالایی بر روی سطوح سیمانی و بتونی و قلیایی می باشد. این رنگ کاملاً سازگار با محیط زیست می باشد.

دانه بندی کنیتکس :
کنیتکس های اکرلیک روغنی در سه دانه بندی پلی تکس ( 04نرم )، ریز (منظم 05)، (متوسط06 ) عرضه میی گردد.

آماده سازی سطوح :
برای انجام رنگ آمیزی خانه برای هر رنگی مانند رنگ بلکا ، رنگ مولتی کالر و همچنین رنگ کنیتکس نیز سطحح مورد نظر می بایست کاملاً خشک و عاری از گرد و خاک ، روغن ، ذرات نمکی و سایر آلوده کننده های سطحح باشد. پیش از استفاده از رنگ توصیه می گردد جهت جلوگیری از پوسته شدن رنگ حتماً از پرایمر آکریلیک مخصوص استفاده شود.
بر روی بتن، نمای سیمانبری، آرداواز، سیمان تخته ماله، آجر بندکشی شده، گچ، چوب، ایرانیت، نئوپان، سیمان تگرگی، فلزات، پلاستیک، سیمان شسته، رنگهای صنعتی، شیشه و سایر اجسام قابل اجراست
هزینه اجرای کنیتکس نما با توجه به ارتفاع ساختمان می تواند تغییر کند
درحال حاضر گروه اجرای کنیتکس شرکت آدا آماده اجرای کنیتکس در انواع مختلف می باشد که در بازار به این نام ها معروف شده اند:

کنیتکس روغنی

کنیتکس پلاستیک

کنیتکس آکرولیک 

مزایا کنیتکس:
عایق صوت و حرارت:

صرفه اقتصادی:

به دلیل ارزان بودن مواد اولیه کنیتکس قیمت مناسبی داشته مزایای کنیتکس بشمار می آید.


دوام:

دوام رنگ کنیتکس بستگی به کیفیت مواد استفاده شده می باشد متاسفانه در اکثر مواقع پیمانکار کنیتکس یا اجراکننده کنیتکس این مورد را رعایت نمی کنند و همین باعث کمتر شدن دوام آن می گردد.

 


تنوع طرح:

در اجرای نمای کنیتکس برای داشتن طرح خاص و انحصاری از قائده ای پیروی نمکند ولی دارای طرحهای متفاوت و زیبایی می باشد.


جرم پذیری:
نمای کنیتکس بدلیل شکل خاص خود و همچنین زبر بودن سطح آن از جرم پذیری بالایی برخوردار بوده لذا ممکنن است نسبتا در مدت زمان کوتاهتری نسبت به سطو ح صاف رنگی تغییر رنگ داده باشد.



سرعت اجرا:
سرعت اجرای این نما بدلیل سادگی آن بالا بوده که این از محاسن کنیتکس می باشد.


قیمت رنگ کنیتکس :

قیمت رنگ کنیتکس روغنی هرکیلو گرم حدودا 3000 هزار تومان می باشد.

قیمت نمای کنیتکس:
در مقایسه با مو نولیت و نمای سنگ پایین است. و این از محاسن آ ن می باشد.


نمای کنیتکس:


تنوع رنگ در نمای کنیتکس بسیار بالا می باشد.


آتش سوزی:

نمای کنیتکس در مقابل آتش سوزی بدلیل مواد آتش زایی که در ساخت آن استفاده شده نسبت به سنگ و نمای مو نو لیت ناپایدارتر می باشد . و این از معایب ان می باشد.

قیمت هر متر مربع کنیتکس :

قیمت هر متر مربع کنیتکس بستگی به نوع آن متفاوت می باشد .

قیمت نمای کنیتکس :
قیمت نمای کنیتکس مانند نمای رنگی می باشد . ولی نسبت به نما های دیگر بسیار ارزان می باشد.

اجرای کنیتکس :
اجرای کنیتکس به صورت پاششی می باشد.لوازم مورد نیاز پمپ باد و کاسه پیستوله و... می باشد

محاسن و معایب کنیتکس

یکی از جالب ترین مزیت کنیتکس نسبت به رنگ بلکا و رنگ مولتی کالر درباره محل کاربرد آن می باشد. کاربرد کنیتکس در همه جاست. از سازه های خشن و دارای شرایط خاص همچون تونل ها و سازه های بتنی گرفته تاا محیط داخل و خارج منازل، رستوران ها و فروشگاه های مختلف. جدای از مقاومت و سایر ویژگی های یاد شده این رنگ، ویژگی زیبایی و جلوه بی نظیر آن خصوصیت دیگری است که آن را از سایر رنگ ها ممتاز می سازد. 
وجود میلیونها دانه رنگی که تشکیل دهنده این رنگ می باشند، ظاهری بی همتا برای آن ایجاد می کند. همچنین استفاده از کریستال در اجرای این رنگ (توسط پمپ های هوا و پیستوله های ویژه)، نوع تزئینی آن را ایجاد می کند که آن نیز در زیبایی این رنگ نقش مهمی ایفا می نماید. نحوی اجرای کنیتکس با کمک پمپ های هوا دستگاه های میکس و جای دهنده رنگ و پیستوله های ویژه و کنیتکس کار مجرب برای پاشش رنگ انجام می گیرد.

ادامه مطلب در سایت نقاشی ساختمان 

ترفند ها و نکات کلیدی برای شما که خانه ای کوچک دارید

رنگ آمیزی خانه های کوچک

بسیاری از افراد بر این باورند که رنگ سفید برای رنگ آمیزی خانه خانه را بزرگ تر نشان می دهد. بر خلاف تصور عموم اگر تمام دیوارهای خانه سفید باشد فضا بزرگ تر به نظر نخواهد رسید به همین دلیل قصد داریمم شما را با توصیه هایی از متخصصان طراحی داخلی در مورد کاربرد رنگ ها برای تزئین خانه آشنا کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای بزرگ نشان دادن فضا در نقاشی ساختمان انتخاب رنگ های روشن است. در مرحله بعد باید به سراغ رنگ های متضاد و زنده تری بروید و در لابه لای فضای خانه از رنگ هایی مانند زرد، آبیی و سبز استفاده کنید. البته یادتان باشد که تجمع این رنگ ها در کنار هم چندان جالب نیست و بهتر است فضای خالی بین رنگ ها را داشته باشید. ترکیب رنگ های تند با فضای منفی در بزرگ جلوه دادن خانه شما نقش مهمی دارد.

اگر در خانه شما یک راهرو وجود دارد که به اتاق نشیمن ختم می شود بهتر است رنگ راهرو را تیره تر در نظر بگیرید. در این صورت بعد از عبور از راهروی تاریک فضای روشن اتاق نشیمن وسیع و جا دارتر به نظر می رسد.

گاهی اوقات اگر یکی از دیوارها را تیره تر در نظر بگیرید فضای کوچک خانه شما بزرگ تر دیده می شود. از رنگ های تیره و پررنگ نترسید. بعضی وقت ها انتخاب یک رنگ تیره تر برای یکی از دیوارها سبب می شود که این دیوار به مرکز توجه تبدیل شده و دورتر به نظر برسد. با این ترفند فضا بزرگ تر نشان داده می شود.

برای اینکه آپارتمان تان را به بخش های مختلف تفکیک کنید، مثلا بخشی را به میز کار اختصاص دهید، فقط کافی است برای دیوار آن قسمت رنگ متفاوتی در نظر بگیرید. البته بهترین کار این است که این رنگ با سایر دیوارها تضاد زیادی نداشته و از همان خانواده اما کمی تیره یا روشن تر باشد.

آشپزخانه یکی از فضاهای عالی است که می توانید رنگ های مختلف را داخل آن امتحان کنید. بهتر است بشقاب های چینی تزئینی را روی دیوار بیاویزید. در این صورت در استفاده از فضا صرفه جویی می کنید و البته رنگ های بیشتری را در آشپزخانه نمایش می دهید. اگر در مراحل اولیه ساخت آپارتمان هستید کاشی ها را رنگی انتخاب کنید و از به کاربردن رنگ های تند نترسید. در اینجا هم می توانید رنگ یک دیوار را متفاوت انتخاب کنید. چیدن ظروف ادویه روی پیشخوان و استفاده از ادویه هایی با رنگ های مختلف هم یک راه دیگر برای داشتن آشپزخانه ای شاد و رنگارنگ است.

اگر رنگ سقف را کمی تیره تر در نظر بگیرید و این رنگ تیره را تا 35سانتیمتری بالای دیوار ادامه دهید فضا بزرگ تر به نظر می آید. اگر در بخش پایینی دیوار راه راه های متالیک را در زمینه ای روشن تر به کار ببرید نتیجه کارتان به مراتب رضایت بخش تر می شود.

برای رنگ دیوار ها و اجزای دکوراسیونی خانه هر رنگی را که انتخاب می کنید، یک شیء مشکی هم در فضای خانه قرار دهید. یک جسم سیاه مانند آباژور، مجسمه، جا شمعی و ... سبب می شود که سایر رنگ های خانه بهتر به چشم بیایند. این نکته را حتما امتحان کنید تا ببینید در بهتر شدن فضا چه تاثیر مثبتی دارد.

یکی از موثرترین راه ها برای تغییر رنگ خانه ،رنگ آمیزی دیوارهاست. این روزها رنگ هایی هم در بازار موجودند که بدون بو هستند و زودتر خشک می شوند اما هزینه خریدشان بیشتر است. اگر امکان رنگ آمیزی دیوارها به هر دلیلی برایتان وجود ندارد می توانید با کمک تابلوهای نقاشی بزرگ، یک بوم از رنگ های مورد نظر یا حتی به کمک پارچه های رنگی روی دیوار رنگ های تازه ای به وجود آورید. در این صورت هر زمان که آمادگی داشتید یا به خانه دیگری نقل مکان کردید می توانید به سراغ قلم مو و قوطی های رنگ بروید.

در ادامه برای نقاشی ساختمان در کرج یا نقاشی ساختمان در تهران می توانید به سایت نقاشی پایتخت مراجعه کنید. نقاشی پایتخت رنگ آمیزی خانه را به روش های رنگ بلکا یا رنگ مولتی کالر را با بهترین کیفیتت  و خدمات به شما ارائه می کند.

روانشناسی رنگ های مختلف

 علاقه مندان برای ورود به شغل نقاشی ساختمان  می توانند مدتی در کنار یک نقاش ساختمان ماهر به عنوان کارگر و دستیار کار کنند تا با همه جوانب این شغل آشنا شوند.
 
در آموزشگاه های دولتی و آزاد زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کشور، دوره های آموزش نقاشی ساختمان تدریس می شود که علاقه مندان به آموزش حرفه ای می توانند در آنها شرکت کنند. البته کسب تجربه و مهارت در این کار بسیار مهم است.
 
 برای نقاشی ساختمان بایستی با رنگ ها و ویژگی های مختلف رنگ برای رنگ آمیزی خانه آشنا باشید . 

رنگ سیاه

ـ سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.
ـ سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناختهه می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.
ـ رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنینن نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.
ـ در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بود.
 ـ رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

- در نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی خانه معمولا از رنگ سیاه کمتر استفاده می گردد 

رنگ سفید

ـ رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.
ـ رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.
ـ رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشدد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند. و این رنگ در نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی خانه بیشترین استفادهه  را دارد .

 

رنگ قرمز

ـ رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.
ـ رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
ـ رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
 ـ رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.

رنگ آبی

ـ آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.
ـ رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است.
ـ رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.
ـ رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد درر اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند.
ـ رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگ‌هاست امّا یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را بر می‌انگیزد.. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می‌شود.
 ـ رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.

- در رنگ آمیزی خانه از این رنگ بیشتر برای رنگ نمودن اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد .

رنگ سبز

ـ رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است.
ـ رنگ سبز، نشانگر آرامش، خوشبختی، سلامتی و حسادت است.
ـ پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز می‌تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. برخی از دانش‌آموزان وو دانشجویان با قراردادن یک برگه شفاف سبز رنگ بر روی صفحه کتاب، می‌توانند مطالب را با سرعت بیشتری از حدّ معمول بخوانند و درک کنند. 

ادامه مطلب ...

رنگ آمیزی خانه و نقاشی ساختمان در تهران و کرج

رنگ آمیزی خانه


رنگ بلکا نقاشی ساختمان در تهران رنگ مولتی کالر نقاشی ساختمان در کرج

زمانی که از محیط خانه و رنگ  آمیزی آن خسته شدیم برای ایجاد تنوع و جلوه بخشیدن به خانه هر از گاهی مجبوربه انجام عملیات نقاشی ساختمان هستیم . برای اینکه خانه ای زیبا داشته باشیم و دیوارها رنگ و جلوه جدیدی به خود بگیرند مجبور هستیم که آنها را رنگ آمیزی نماییم .


 مراحل رنگ آمیزی خانه :

1 -  روغن کاری

2 -  بتونه

3 -  سمباده کاری

4 -  آستراولیه

5 -  ترمیم بتونه

6 - سمباده کاری مجدد

7 -  آستر دوم

8 - رنگ رویه

علاوه بر مراحل بالا برای انجام رنگ آمیزی می بایست مراحل زیررا نیز درنظر بگیریم :


مرحله اول :

انتخاب رنگ مناسب :

قبل از اینکه رنگ آمیزی خانه را شروع نماییم ابتدا با بدانیم که می خواهیم از چه رنگهایی برای رنگ کردن استفاده نماییم که این مورد نیاز به شناخت رنگها و همچنین نحوه ترکیب رنگها با یکدیگر برای دسترسی به رنگ مورد نظر  ما را دارد .


مرحله دوم :

آماده سازی فضای داخلی خانه :

برای انجام نقاشی ساختمان  ابتدا تمام وسایل خانه را جمع آوری نمایید . کف زمین نزدیک دیوارها را با روزنامه یا کارتن بپوشانید . دور قسمتهایی که قصد نقاشی دارید نوار تمیز بکشید تا از محل حای مورد نطر بیرون نزنید و  بلافاصله بعد از نقاشی آن را بکنید تا رنگ با آن کنده نشود.

کشیدن نوار در گوشه ها

 

مرحله سوم :


آماده سازی رنگ :

بسته به اینکه می خواهید چه نوع رنگی را به خانه بزنید : رنگ بلکا ، رنگ مولتی کالر ، رنگ پلاستیک یا رنگ روغنی  نحوه آماده سازی هر یک از این رنگها متفاوت می باشد و هرکدام ترفند خاص خود را دارند رنگ خود را آماده  نمایید .

ادامه مراحل رنگ آمیزی خانه در سایت نقاشی پایتخت