اطلاعات در مورد نقاشی ساختمان


اگر کارهای عملی و فنی را دوست داشته و تا حدی شم هنری دارید، شغل نقاشی ساختمان می تواند برای  شما مناسب باشد.

نقاش از رنگ های مختلف برای پوشش دادن سطوحی مانند دیوارهای داخلی (و گاهی بیرونی)، سقف ها، درب ها و پنجره های ساختمان استفاده می کند. او قبل از شروع نقاشی ساختمان ، باید سطوح را به کمکک سنباده، بتونه کاری یا گچ کاری صاف و یکدست کرده و بعد رنگ آمیزی را شروع کند. از وسایلی که نقاشش ساختمان در کار خود استفاده می کند می توان به رنگ، گچ، قلم مو یا غلتک، سنباده، تینر و نردبان نام برد.

 به عنوان یک نقاش باید خلاق بوده و در کار خود دقت زیادی داشته باشید. همچنین باید به جزئیات توجه کرده و از ارتفاع نترسید. مشتریان معمولا به دنبال نقاش های ماهر و با تجربه هستند. شما می توانید در پروژه های کوچک مانند منازل شخصی و یا در پروژه های بزرگ مانند ساختمان ها و برج های عظیم مشغول با کار شوید.  کار شما می تواند به صورت فردی یا گروهی باشد.

ساعت کاری نقاش بسته به نوع کار و سفارش مشتری دارد. در زمان هایی که نقاش ها سفارش کار می گیرند، باید تمام وقت و حتی گاهی در روزهای تعطیل مشغول نقاشی ساختمان  باشند تا بتوانند به موقع کار راا به اتمام برسانند. ممکن است نقاش مدتی بین سفارشات مختلف بیکار باشد. محل کار نقاش ساختمان معمولاا در منازل، ادارات یا سازمان های مختلف است.
  
در ادامه برای آشنایی بیشتر با شغل نقاشی ساختمان اطلاعات کاملی در زمینه وظایف، مهارت و دانش موردد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت های شغلی و بازار کار و میزان درآمد نقاش ساختمان ارائه میی شود.    ادامه مطلب ...