مشکلات رنگ آمیزی خانه

مشکلات رنگ آمیزی خانه 

در این مقاله سعی بر این بوده است که به برخی از مشکلات رنگ آمیزی سطوح اشاره شود و روش های جلوگیری از ایجاد آن مشکل و راه حل رفع آن مشکل بیان شده است.
مشکلات رنگ آمیزی که در زیر به آن اشاره شده است شامل: برآمده شدن رنگ روی چوب،ماندن رد قلم مو بر روی سطوح،مات و کدر شدن رنگ،پوسته پوسته شدن رنگ،نمایش رنگ زیرین،ایجاد حباب بر روی سطح،سر ریز شدن رنگ و چین و چروک،آهسته خشک شدن رنگ.


نقاشی پایتخت


برآمده شدن رنگ روی چوب

برآمده شدن رنگ اغلب در نواحی خارجی چوب اتفاق می افتد.برآمدگی ها می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند.نخستین و مهم ترین دلیل برای ایجاد برآمدگی ها رطوبت درونی چوب و یا روی سطح آن است که بین پوشش رنگی محبوس شده است.
از دیگر دلایل،رنگ آمیزی روی پوشش نرم و ضخیم رنگ قبلی است.رنگ های تیره تمایل بیشتری به برآمده شدن نسبت به رنگ های روشن دارند به دلیل اینکه رنگ های تیره انرژی خورشیدی بیشتری جذب می کنند و سطح را گرم می سازند.

روش های جلوگیری از بر آمده شدن چوب

سعی کنید رنگ آمیزی چوب را در اواخر تابستان به انجام برسانید تا کاملا خشک شود.اگر این کار میسر نبود،سعی کنید در روزهایی که هوا گرم است اقدام به رنگ آمیزی کنید.به هیچ وجه بلافاصله پس از بارندگی و یا شستشو،رنگ آمیزی را شروع نکنید مگر اینکه سطح کاملا خشک شده باشد.استفاده اندکی از تفنگ گرما می تواند رطوبت سطح را از بین ببرد.

راه حل رفع برآمده شدن چوب

نخست سطح برآمده را با یک دستمال نم دار بر دارید.اگر نیاز بود می توانید از بتونه هم استفاده کنید.حال محل خالی را با پر کننده های سطح پر کنید و بعد پوشش رنگی زیرین و بالای چوب را اعمال نمایید.

رد قلم مو بر روی سطوح

این مشکل معمولا در رنگ های پایانی دیده می شود.دلیل ایجاد آن هم می تواند،ساییدن نامناسب رنگ قدیمی،استفاده نامناسب و یا به کار بردن قلم مو های کم کیفیت باشد.

جلوگیری از ایجاد رد قلم مو بر روی سطح

ابتدا رنگ قبلی را از روی سطح حذف کنید،اطمینان یابید که سطح قدیمی را به خوبی ساییده باشید.رنگ را صاف و یکدست اعمال کنید و سعی کنید حتما از قلم موهای با کیفیت استفاده کنید.

راه حل رفع رد قلم مو

اجازه دهید رنگ با گذشت چند روز سخت و سفت شود.اگرچه ممکن است به نظر آید بعد از چند ساعت رنگ خشک شده است ولی بهتر است که چند روز صبر کنید تا رنگ به طور کامل خشک شود. ناحیه ی مورد نظر را با یک دستمال نم دار بسایید.

مات و کدر شدن رنگ

این مشکل هنگامی پیش می آید که تینر به درستی به کار نرفته باشد،سطح آن طور که باید با بتونه و یا سایر پوشش ها کاور نشده باشد،رنگ زیرین کامل خشک نشده باشد و یا پوشش نهایی بیش از حد با قلم مو رنگ شده باشد.

جلوگیری از مات شدن رنگ

نخست سطح را به خوبی بسایید.سپس مدت زمان کافی به پوشش زیرین بدهید تا کامل خشک شود.برای رنگ های براق از تینر استفاده نکنید و هنگامی که هوا شرجی و یا سرد است اقدام به رنگ آمیزی نکنید.

راه حل رفع رنگ مات شده

اجازه دهید رنگ خشک شود،سپس سطح را به آهستگی با یک دستمال ظریف بسایید،گرد و خاک را از آن بزدایید و یک لایه ی جدید از رنگ را روی آن اعمال کنید.

پوسته پوسته شدن رنگ

پوسته پوسته شدن رنگ به طور معمول به دلیل آماده سازی بی کیفیت و ضعیف و یا استفاده ی نادرست از بتونه است.اغلب چند هفته زمان می برد تا پوسته پوسته شدن رنگ خود را نشان دهد و معمولا قسمت های کوچکی از سطح را درگیر می سازد.

جلوگیری از ایجاد پوسته پوسته شدن رنگ

نخست سطح را به طور کامل تمیز و آماده کنید.اگر به چوب خالص رسیدید،بتونه ی مناسبی به کار ببرید.

راه حل رفع پوسته پوسته شدن رنگ

اگر پوسته پوسته شدن پیش آمد،در وحله اول تمام این نواحی را بخراشید تا به سطحی صاف برسید،بعد این سطوح را با یک پر کننده ی مناسب پر کنید و باری دیگر آن را رنگ بزنید.اما اگر قسمت های پوسته پوسته شده زیاد بود،مجبور خواهید شد تمام این سطوح را بخراشید و از اول رنگ کنید.

نمایش رنگ زیرین

این مشکل اغلب هنگامی پیش می آید که لایه رنگ نازکی روی نواحی تیره زده شده و رنگ زیرین یا پیش زمینه خودنمایی کند. البته این مشکل می تواند به دلیل عدم استفاده درست از پوشش های زیرین مناسب هم پیش آید.

جلوگیری از نمایش رنگ قبلی

برای جلوگیری از این مشکل،باید از پوشش های زیرین مناسب استفاده کرد.اطمینان یابید که رنگ را حتما مطابق دستورالعمل های شرکت سازنده مخلوط کرده باشید.سعی کنید پوشش نهایی را زیاد براش نکنید.

راه حل رفع نمایش رنگ قبلی

برای رفع این مشکل می توانید از پوشش های بالایی اضافی استفاده کنید.

ایجاد حباب بر روی سطح

این اتفاق اغلب در رنگ های براق و درخشان رخ می دهد.می تواند به دلیل وجود گرد و غبار بر روی سطوح باشد و یا اینکه به خاطر قلم مو باشد.

جلوگیری از حباب حباب شدن سطح

حتما سطح تمیز و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد.بعد از خراشیدن و یا ساییدن سطح،بتونه،پوشش زیرین و پوشش بالایی را اعمال کنید.توجه بیشتری بر گوشه ها داشته باشید.

راه حل رفع حباب حباب شدن سطح

اجازه دهید رنگ به مدت چند روز خشک شود،حتی اگر رنگ بعد از گذشت چند ساعت خشک به نظرتان رسید همچنان کافی برای خشک شدن را به رنگ بدهید.نواحی مورد نظر را بسایید و با آب تمیز شستشو دهید.سپس آن را به طور کامل خشک کنید و یک لایه ی جدیدی از رنگ را اعمال کنید.

چین و چروک شدن رنگ

این مشکل به دلیل استفاده از رنگ ضعیف است.

جلوگیری از چروک شدن رنگ

برای جلوگیری از بروز چین و چروک بر روی رنگ سعی کنید برس رنگی را زیاد با رنگ پر نکنید.

راه حل رفع چروک شدن رنگ

اجازه دهید رنگ با گذشت چند روز کامل خشک شود.سطح مشکل دار را بسایید و آن را با آب تمیز بشویید و اجازه دهید خوب خشک شود.سپس یک لایه ی جدید از رنگ را بر روی آن اعمال کنید.

آهسته خشک شدن رنگ

برخی اوقات پیش می آید که رنگ زمان زیادی برای خشک شدن صرف می کند.این مشکل بیانگر این است که شما رنگ را بر روی سطحی کثیف و یا چرب اعمال کرده اید و یا از تینر نامناسب استفاده کرده اید.

جلوگیری از خشک شدن آرام رنگ

نخست باید سطح را کاملا تمیز و آماده کنید.حتما همیشه رنگ را قبل از استفاده خوب به هم بزنید.

راه حل رفع آرام خشک شدن رنگ

اگر منزل شما تهویه ی مناسب ندارد،پنجره ها را باز بگذارید.اگر این کار تأثیر نداشت باید تمام رنگ را با تینر پاک کنید و رنگ آمیزی را از نو آغاز کنید.

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نقاشی پایتخت در زمینه مشاوره و اجرای خدمات نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه با انواع رنگ های(روغنی،پلاستیک،رنگ مولتی کالر،رنگ بلکا و ...) در حال فعالیت می باشد.اگر خواهان دریافت خدمات نقاشی ساختمان در تهران و یا نقاشی ساختمان در کرج هستید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

56 76 033 - 0912   93 95 364 - 0912  51 18 222 - 0939

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.