نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری

نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری

بشر با رنگ زندگی کرده است و با مفهوم آن آنقدر آشنا است که هرگز در جستجوی تعریف آن نبوده است!همه ما از تأثیرات رنگ ها در نمایش زیبایی ها و شگفتی های هستی با خبر هستیم.از کاربرد رنگ در روانشناسی و تاثیر فراوان آن در تعادل روحی و خلق و خوی آدمی نمی توانیم غافل شویم.


نقاشی ساختمان پایتخت


ملموس است که معماری داخلی و دکوراسیون جز با بهره گیری از هارمونی و کنتراست رنگ ها جلوه ای نخواهد داشت.و نقش رنگ در زندگی شهری،کسب و کار،تجارت و تبلیغات و نیز حتی صنعت،انکار شدنی نیست.

بسیــاری از مردم تصــورات محدودی در زمینه رنگ آمیزی خانه و یا محیط کار خود دارند و برای راحتی کار،اغلب از رنگ های روشن استفاده می کنند،بدون توجه به اینکه یک محیط می تواند با لایــه های ساده ای از یک رنگ مناسب به طور کامل تغییر کند،رنگی که متناسب با کاربرد محیط،وسایل،اکسسوری ها و حتی استفاده کنندگان آن محیط باشد.

نقاشی دکوراتیو که به اشتباه مترادف " پتینه کاری " استفاده میشود،به معنای انتخاب رنگ های متنوع و متناسب با کاربرد محیط و وسایل و لوازم یک فضا است که با تکنیک های حرفه ای اجراء می شود و موجب زنده شدن قالب های بی جان در معماری داخلی است.

پتینه و پتینه کاری

پتینه به زنگاری (رسوب سبز رنگ یا قهوه ای که سمی بوده) که بر اثر گذشت زمان بر روی ساخته های مسی یا مفرغی ایجاد می شود اطلاق می شود.
پتینه کاری به معنای " کهنه کاری " است که بر روی سطوح و اشیاء و احجام انجام می شودکه به منظور آنتیک نشان دادن یک وسیله به کار می رود و تنها آن بخش از تکنیک های نقاشی دکوراتیو را شامل می شود که در آن کهنه کاری صورت گیرد .
پتینه کاری به هنرمند و دکوراتور امکان می دهد که اشیاء و محیط را به صورت کلاسیک طراحی کند و حال و هوای فضا را قدیمی و کهنه نشان دهد.

مواد در نقاشی دکوراتیو

یک هنرمند نقاش دکوراتیو برای انجام نقاشی بر روی سطوح و اشیاء و احجام تنوع بسیار بالایی از رنگ ها،خمیرها،حلال ها و بعضی اوقات متریال های دکوراتیو را دارا است و هر روز تعداد زیادی نام و برند به لیست انتخاب او اضافه می شود.
برای یک هنرمند نقاش دکوراتیو تفاوتی نمی کند از چه نوع رنگی استفاده کند اما قطعا او به جدیدترین دست آوردهای روز در ارائه مواد دکوراتیو اشراف کامل خواهد داشت و واضح است که نوع مواد و مرغوبیت و کیفیت آن ها رابطه مستقیمی با قیمت خواهد داشت و در بعضی موارد جلوه کار را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مواد خوب و دارای کیفیت بالا سخت در دسترس نقاش دکوراتیو قرار می گیرد و تا حدی گران است و دارای تنوع بسیاری است،و برای دکوراتیو بسیار مطلوب است که کارفرما در این زمینه با او همفکری لازم را داشته باشد و در نهایت انتخاب با توجه به سلیقه مشتری صورت می گیرد.

نقاشی پایتخت در زمینه مشاوره و اجرای خدمات نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه با انواع رنگ های(روغنی،پلاستیک،رنگ مولتی کالر،رنگ بلکا و ...) در حال فعالیت می باشد.اگر خواهان دریافت خدمات نقاشی ساختمان در تهران و یا نقاشی ساختمان در کرج هستید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

56 76 033 - 0912   93 95 364 - 0912  51 18 222 - 0939

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.